Girişimcilik

Ülkemizde E-Ticaretin Dezavantajları 

Ülkemizde E-Ticaretin Dezavantajları  1

1990’lı yıllarda internet kullanımının tüm dünyada büyük bir hızla artmaya başlaması ticaretin elektronik ortama taşınmasında büyük rol oynamıştır. Aynı zamanda bankacılık sektörü de online ödeme yöntemleri geliştirerek e-ticaretin yaygın hale gelmesine katkı sağlamıştır. Birçok olumlu özelliği sebebiyle dünyada ve ülkemizde yaygın hale gelen e-ticaretin olumsuz yanları da mevcuttur.

Türkiye’de E-Ticaretin Geldiği Son Nokta

Türkiye’de e-ticaret sektörü 3-4 yıl önceki kadar dikkat çekici bir ivmeye sahip olmasa bile yine de büyümeye devam ediyor. Dünyadaki e-ticaret sektörünün toplam ticaret hacmi içerisindeki payı ortalama yüzde 8.5 seviyesindedir.

E-ticaretin Türkiye ticaret pazarındaki payı ise yaklaşık olarak yüzde 3.5 olarak hesaplanıyor. Türkiye’de e-ticaret sektörünün henüz beklenildiği kadar yüksek olmamasının temel nedenleri arasında tüketicinin zihnindeki olumsuz algılar ve dijital okuryazarlığın yeterince gelişmemiş olması gösterilebilir.

İnternet kullanım oranının yüzde 58, akıllı telefon kullanım oranının ise yüzde 65 civarında olduğu göz önüne alınırsa Türkiye’nin e-ticaret potansiyeli en yüksek ülkeler arasında yer aldığı kolayca görülebiliyor. Ayrıca, her üç kişiden sadece birinin online alışveriş yaptığı ve düşük fiyat beklentisinin internet alışverişini çok fazla etkilediği ülkemizde, e-ticaret hacminin 2019 yılı sonunda yaklaşık 35 milyar TL olması bekleniyor.

E-Ticaretin Dezavantajları Nelerdir?

Birçok avantajı bulunmasına rağmen, tüketicilerin büyük bir kısmı e-ticaretin dezavantajları sebebiyle bu sektöre yeterli ilgiyi göstermemektedir. Müşteri ve satıcılar için e-ticaretin dezavantajlarını aşağıdaki gibi sıralamak mümkündür:

Müşteriler Açısından Dezavantajları

* Satıcı ve müşteri sadece mail, sms ve telefon ile iletişim kurabilir, ancak yüz yüze iletişim sağlamak mümkün değildir.

* Müşteri satın almak istediği ürünleri inceleyip deneme fırsatı elde edemez.

* Online alışveriş yönteminde müşterinin ürünü hemen teslim alma imkanı yoktur. Müşteri, satıcının vadettiği kargo teslim süresini beklemek zorundadır.

E- Ticaretin Dez Avantajları


* İnternetten satın alınan ürünlerin fiyatına ilave olarak çoğu zaman kargo ücreti de ödenmesi gerekir. Kargonun ücretsiz olduğu ürün sayısı ise hem kısıtlı hem de daha yüksek miktarda alışverişe teşvik edici niteliktedir.

* Online alışveriş yapılan internet sitesinin yeterince güvenilir olmaması durumunda, kötü amaçlı kişiler tarafından müşterilerin kişisel bilgilerinin çalınma ihtimali vardır.

Satıcılar Açısından Dezavantajları

* Müşteriler ile yüz yüze iletişim kurulmadığı için ücretlendirme, kargo ve iade gibi konularda pek çok anlaşmazlık yaşanır.

* Müşterilerin satın aldıkları ürünleri memnun kalmayıp iade etme durumu çok sık yaşandığı için satıcı firmaların iş yükü ve kargo ücreti artar, karlılık oranları düşer.

* İnternetten yapılan alışverişlere güvenmeyen kişi sayısının oldukça fazla olması, müşteri portföyünün genelde beklentilerin altında gerçekleşmesine sebep olur.

* Rekabetin çok yüksek olduğu internet ortamında güncel satış tekniklerini kullanmayan firmaların e-ticaret sektöründe tutunması oldukça zordur.

Paylaşabilirsin (:

Bunları da beğenebilirsin

4 Comments

  • Reply
    Tekno Need
    10 Mart 2019 at 11:50

    Dediğin Her Şey Doğru hocam Bende Bir Ara Heveslendim Ama Vazgeçtim. Ciddi emek ve çaba sarf edilmesi gereken bir çalışma gerekiyor. Bilgilendirmeniz için ayrıca teşekkür ederim.

    • Reply
      OsmanALKAN38
      10 Mart 2019 at 11:54

      Yorumunuz için teşekkür ederim.

  • Reply
    Android Seruven
    10 Mart 2019 at 12:11

    Bizim ülkenin insanlarıda bir garip gerçekten wish sitesinden alışveriş yapıyorlar ürün geliyor beğenmedim diyorlar parası iade ediliyor ürünüde hediye ediyor firma e ticaret siteleri çok güzel para kazandırır ama insanlar çok ön yargılı

    • Reply
      OsmanALKAN38
      14 Mart 2019 at 09:54

      Kesinlikle haklısınız bu konuda hocam

    Yorum Yap..