GenelSosyal Medya

Sosyal Medya Uzmanlığı Nedir?

İnternetin giderek yaygınlaştığı günümüzde buna bağlı olarak birçok yeni meslek alanları ortaya çıkmaya başladı. Bunlardan birisi de sosyal medya uzmanlığıdır. Gün geçtikçe önemli bir hale gelen bu meslek dalı, donanımlı ve uzman kişiler tarafından yapıldığında işletmelere büyük bir değer katmaktadır.

Peki, sosyal medya uzmanlığı nedir, ne iş yaparlar ve kimler sosyal medya uzmanı olabilir. Tüm bu soruları daha detaylı bir şekilde ele alarak açıklamaya çalışalım.

Sosyal medya uzmanlığı nedir ile başlayalım ilk olarak. Sosyal medya uzmanı olan bir kimse öncelikle sosyal ağları takip eden, çalıştığı işletmenin sosyal platformda tanınmasını sağlayan ve takipçi çeken, web sitesi ve bloglar oluşturarak içeriklerini hazırlayan, rakiplerini sosyal ağlarda takip ederek hesaplarına onları da katan kimse olarak tanımlanabilir.

Gün geçtikçe popüler hale gelen bir meslek olma yolunda hızla ilerlemektedir. Çünkü sosyal medya kullanıcıları gün geçtikçe artmaktadır ve işletmeler açısından adeta büyük bir pasta dilimi konumundadır. Bu nedenle sosyal medya uzmanlığı oldukça rağbet görmeye başlamıştır.

Sosyal Medya Uzmanlığı Nedir?

Üstelik üniversitelerde sosyal medya uzmanlığı uzaktan eğitim ve örgün eğitim olarak okutulmaya başlanmıştır. Üniversite okuma imkanı olmayanlar için de sosyal medya uzmanlığı sertifika programı açılarak eğitimler verilmeye başlanmıştır.

Sosyal Medya Uzmanlık Eğitimi

Genel olarak sosyal medya uzmanlığı eğitimi alan kimselerden şu özelliklere sahip olmaları beklenir:

  • İşletmenin tüm sosyal ağ hesaplarını açıp, takip etmek, takipçi çekmek,
  • İşletmenin vizyon ve misyonuna uygun hareket ederek sosyal medyada yol almak,
  • Özel kampanyalar ve fırsatlarla takipçilerin dikkatini çekmek,
  • İletmenin blog ve web sitelerini seo uyumlu olarak hazırlamak ve arama motorları tarafından üst sıralarda olmasına öze göstermek,
  • Rakip işletmeleri analiz ederek hesaplamalarına onları da katmak,
  • İşletmeye yönelik sosyal medyadaki olumsuz paylaşımları ve oluşumları takip ederek engellemek,
  • Alanında yaşanan gelişmeleri takip etmek ve kendisini güncellemek,
  • Tecrübeleri doğrultusunda işletmenin karını ve bilinirliğini artıracak adımlar atmak,

Yukarıda bahsedilen hususların yanı sıra bir sosyal medya uzmanı gelişmelere açık, interneti ve teknolojiyi yakından takip ederek iyi kullanan, pazarlama ve halkla ilişkiler konusunda bilgisi olan, iletişime ve sektörel gelişmelere açık kimseler olmalıdır.

Sponsor Bağlantı

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı