Genel Girişimcilik

E-Ticaret ve Sosyal Medyanın Önemi

Son zamanlarda sürekli bir artış gösteren ve birçok kullanıcının da canını sıkan reklam olayı aslında sosyal medya üzerinden  e-ticaret yapacak olan kullanıcılar için ticaret yapmayı düşünen veya e-ticaret ile para kazanma gibi yöntemlere başvurmak isteyen kişiler için önemli bir gelişme olarak kat etmektedir.

E-ticaret adı altında internet üzerinden para kazanmayı hedefleyen kişilerin yapmış olduğu bir çalışmadır. Hal böyle olunca sosyal medya veya web siteleri üzerinden para kazanmak, satış yapmak ve halı hazırda kurumsal bir kimliğe sahip iseniz çok önemi bir yol olarak gözükmektedir. Biraz sonra bahsedeceğimiz yollar sayesinde sizlerde sosyal medyanın e-ticaret üzerindeki etkisini biraz daha iyi bir şekilde anlayabilecek ve nasıl daha iyi ve profesyonel bir şekilde sosyal medya dan e-ticaret yapabiliriz? Sorusuna cevap bulabileceksiniz.

Sosyal Medya Neden Önemlidir?

Sosyal medya aslında kişisel olarak neler yaptığımızı neler paylaştığımıza bakmaktan daha çok çeşitli firma ve sektörlerin reklamları ile dolmaktadır. Aslında bu durum kullanıcılar için pekte hoş olarak karşılanmasa da, kurumsal firma ve e-ticaret yapan kişiler için önemlidir. Bu önemin temel sebebi ise, insanların günlük olarak sosyal medya hesaplarına ( facebook, twitter, ınstagram, swarm, snapchat ) gibi uygulamaları kullanmasıdır.

Milyonlarca kullanıcısı olan bu sosyal medya üzerinden reklam vermek, ürün veya hizmetlerin tanıtımını yapmak çok büyük bir nimet ve fırsattır. Durum böyle olunca firmalar bu gibi durumlarda, sosyal medya uzmanlarını bünyesine katarak nasıl sosyal medya üzerinden satış yapabiliriz? Veya sosyal medya üzerinde görünümümüzü nasıl  fazlalaştırarak rekabet etmiş olduğumuz firmaların önüne geçebiliriz diye düşünmektedir.

Sosyal medya nın önemi firmalar için bu anlamda büyük önem arz etmektedir. Sadece firma bazlı olarak degil, küçük işletmeler içinde büyük bir pazarlama alanı olarak görülebilir. Günde sadece 1.5 tl gibi çok cüzi bir ücret ödeyerek günlük 1500 kişi gibi büyük bir müşteri portföyüne ulaşmak imkansız gibi bir şeydir. Ancak sosyal medya sayesinde bunlar mümkündür.

Ayrıca hangi ile, hangi yaş aralığında bulunan müşteri kitlesine nasıl bir tanıtım politikası izlemeniz gerektiğine ayarlar sekmesinden bakarak ayarlayabilirsiniz. Günlük hayatta bu kadar filtre koyarak bir müşteri bulmak imkansız ancak sosyal medya sayesinde imkansız olarak görülen bu durum aslında 10 dk bir işlem olduğunu söyleyebiliriz.

Not: Sizlerinde e-ticaret de sosyal medyanın önemini vurgulamak istediğiniz bir alan var ise yorum kısmına lütfen belirtiniz. Bu sayede bilgi güçtür paylaştıkça güzeldir sloganımızı uygulayarak bilgi alışverişi yapmış oluruz. Ayrıca bu konu hakkında görüş ve öneriniz var ise ayrıca yorum kısmına belirtmenizi rica ediyorum 😊

Bunu Paylaş!

Bunları da beğenebilirsin

YORUM YOK

Yorum Yap..