Genel Girişimcilik

Dijital Pazarlama Aktiviteleri Nedir?

Dijital Pazarlama Aktiviteleri Nedir? 2

Geleneksel medya olarak adlandırdığımız ( televizyon, radyo ) biraz daha önem kaybettiği her şeyin dijitalleşerek, önem kazandığı bir çağda yaşıyoruz. Durum böyle olunca e-ticaret veya dijital pazarlama yapmak isteyenler için önem bir kat daha artmaktadır. Bu yazımda da dijital pazarlama aktiviteleri nedir?

Dijital pazarlama yaparken dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar üzerinde duracağım. Sizlerde makale yazımı sonuna kadar okursanız, bu konu hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz. Gelin sözü fazla uzatmadan konumuza girelim.

Herhangi bir marka için önemli olan hedef kitledir. Hedef kitle üzerinde ne kadar yogunlaşır ise satış yapmak istediği alan üzerinde o kadar kar elde etme olasılığı bulunmaktadır. Geleneksel medya da bu durum o kadar detaylı bir şekilde incelenememektedir.

Daha doğrusu verilmiş olan reklamların nasıl bir geri dönüş yaptığını kullanıcıların hangi yaş aralığında ve uygulamalarda bizleri tercih ettiği konusunda doğru bilgi edinememiş olacaklardır.

İlginizi Çekebilir: Dijital Pazarlamanın Avantajları Nelerdir?

Ama dijital pazarlama ile birlikte hedeflemiş olduğunuz müşteri potansiyeli ile daha net ve nokta atışı olarak ifade edebileceğimiz bir pazarlama kanalı kurabilirsiniz. Daha az ücret ödeyerek daha çok kitleye hitap edebilmek, her markanın öncelikli hedefi olduğunu söylemeden geçemeyiz.

Dijital Pazarlama Aktiviteleri Nedir?

Dijital pazarlama kanallarında ödenecek ücretler de geleneksel medyaya oranla ciddi farklar gözükmektedir. Örneğin x kanalı veya firmasında reklam tanıtımına günlük en az 200 tl gibi bir ücret ödersiniz.

Ancak dijital pazarlama aktiviteleri sayesinde hem maddi anlamda bir kazancınız olur hem de ödemiş olduğunuz bu 200 tl yi sizin hedeflemiş olduğunuz kitle üzerinde belirlenerek kaç kişiye ulaşıldığı, ne kadar geri etkileşim aldığınız konusunda direk olarak veri ve sonuçlardan faydalanabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Aktiviteleri

Diğer yazılarımda dijital pazarlama aktivite kanallarını detaylı bir şekilde ayrı ayrı başlıklar halinde ele alacağım. Bu yazımda ne tür bir dijital pazarlama aktiviteleri olduğuna dair sizlere bilgi vereceğim. Dolayısıyla dijital pazarlama üzerinde, bilgi edinmek istiyorsanız diğer makale yazılarıma da göz atmanızı tavsiye ederim.

Dijital pazarlama aktivitelerini gelin şimdi maddeler halinde açıklayalım.

  1. Arama Motoru Reklamları: Arama motorları üzerinde ilk sayfa ve ilk sırada olmak üzere yapılan bir çalışmadı.
  2. Sosyal Medya Pazarlama ( SMM): Sosyal medya hesapları üzerinde firmanızın veya satış yapacağınız alanda bir hesap açarak çeşitli yöntemler ile müşterilerinizle iletişim kurmanızı sağlar.
  3. Arama motoru optimizasyonu:  Kısaca seo olarak adlandırabiliriz. 2 tür seo bulunmaktadır. Birinci olarak seo organik olarak elde edilen doğal kitledir. İkinci olarak ise belli bir ücret ödeyerek tık başı maliyet olarak adlandırdığımız uygulama sayesinde hedef müşteri kitlesine hitap etmektir.
  4. E-posta Pazarlama: E-posta üzerinden kullanıcılara fırsatlar, ürünler ve bilgiler vererek satış hedeflerinizi gerçekleştirmenizi sağlamaktadır.
  5. Oyun Reklamları: Oyunlar üzerinde anlaşılarak tanıtım ve bilgilendirmenizi sağlar.

Not: Sizlerinde dijital pazarlama aktiviteleri hakkında görüşleriniz var ise, yorum kısmına belirterek bilgi alış verişinde bulunmamızı ve diğer okurlarımızında bu konuda bilgi edinmesini sağlayabilirsiniz. (:

Paylaşabilirsin (:

Bunları da beğenebilirsin

2 Comments

  • Reply
    Vahap Eren
    2 Ocak 2019 at 14:48

    Dijital pazarlama alanında gerçekten büyük bir boşluk var bende internet üzerinden e-ticaret yapıyorum. Kişisel blogunuzu da yakından takip ettiğimi söylemeden geçemeyeceğim önemli bilgiler paylaşıyorsunuz

    • Reply
      OsmanALKAN38
      4 Ocak 2019 at 20:23

      Yorumunuz için teşekkür ederim.

    Yorum Yap..