Genel Girişimcilik

Dijital Pazar Araştırması Nedir?

Dijital pazarlamanın gün geçtikçe artan popülaritesi ve gelişmişliği ile birlikte dijital pazarlama yapmak isteyen ancak, bu konuda pek fazla bilgisi olmayan kişiler için büyük önem arz etmektedir.Bu yazımda dijital pazar araştırması nedir? Detaylı bir şekilde ele alacağım. Gelin şimdi daha fazla uzatmadan konuya başlayalım…

Öncelikli olarak dijital pazarlama yapmak isteyenlerin olmazsa olmaz, kontrol etmesi gerektiği noktalardan birisi de dijital pazar araştırması olacaktır. Herhangi bir firmanın satışa sunmuş olduğu ürün veya hizmetleri sosyal ağlarda paylaşmadan önce bu alanda ne tür firmalar nasıl bir rekabet içerisinde olacağını araştırması gerekmektedir.

Bunun yanı sıra satış yapacağı ürünlerin Google üzerinde ne tür kelime grupları ile aranmakta olduğunu araştırılması yapılmalıdır.Anahtar kelime çalışmasını yaparken Google veya diğer arama motorlarının ücretsiz veya ücretli anahtar kelime araştırma motorunu kullanmasını tavsiye ederim. Böyle bir çalışma her zaman hedeflenen müşteri portföyü ile daha hızlı ve kolay bir şekilde etkileşime geçmenizi sağlayacaktır.

Analizleri Doğru Yapmak

Dijital Pazar araştırmasını yaptıktan sonra dikkat etmemiz gereken bir nokta daha bulunmaktadır. Dijital Pazar araştırmasının ardından doğru bir hedefleme yapılabilmesi için, bu nokta çok büyük önem arz etmektedir. Bu nokta ise; rakip firmaların anahtar kelimeler üzerinde nasıl bir çalışma yapmakta olduğunu kontrol etmek ve buna karşı önlemler almaktır.

Dijital Pazar Araştırması Nedir?

Rakip firmaların arama motorları üzerinde 2 şekilde üst sıralarda yer alacağını da söylemeden geçemeyiz. İlk olarak reklamcılık ile belli bir ücret ödeyerek veya tık başı maliyet olarak adlandırdığımız bir ücret ödeyerek üst sıralarda yer alabilmektedir.

Bunun yanı sıra organik yani doğal bir şekilde seo uyumlu makale yazarak da arama motorlarında üst sıralarda yer alabilmektedir. Google da üst sıralarda yer almak istiyorsanız aşağıdaki makale yazımız sizi ilgilendirebilir.

İlginizi Çekebilir: Semantik Makale Nedir?

Dijital Pazarlamada Başarı Süreci Nedir?

Yukarıdaki işlemleri yaptıktan sonra geriye satış hedeflerinizi belirleyerek hızlı bir şekilde müşteriye ulaşmak olacaktır. Burada girişimci adaylarımızın bu süreçte sabırlı ve azimli bir şekilde ilerleme sağlamasını,  bir anda her şeyin hızlı bir şekilde gelişerek yüksek miktarda maddi gelir elde edilemeyeceğini söylemeden geçemeyiz.  

Ayrıca sizinde bu konu hakkında görüş ve önerilerinizi yorum kısmına belirterek daha fazla kişiye doğru ve güncel bilgileri iletmenizi rica ediyorum (:

Paylaşabilirsin (:

Bunları da beğenebilirsin

YORUM YOK

Yorum Yap..